۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۰:۳۴

فردا جلسه قرعه‌کشی انجام می‌شود؛

استارت پینگ‌پنگی‌ها برای آغاز لیگ بیست و دوم/ غیبت قهرمان و حضور دو تیم جدید

استارت پینگ‌پنگی‌ها برای آغاز لیگ بیست و دوم/ غیبت قهرمان و حضور دو تیم جدید

قرعه‌کشی فصل جدید مسابقات تنیس روی میز لیگ برتر باشگاه‌‎های کشور روز شنبه برگزار خواهد شد. با برگزاری این مراسم و البته پس از سه دوره مهلتی که جهت ثبت‌نام از تیم‌های متقاضی در نظر گرفته شده بود، بالاخره مشخص می‌شود که جام بیست و دوم از چه زمانی و با حضور چه تیم‌هایی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، از اواخر اردیبهشت‌ماه که سازمان لیگ فدراسیون تنیس روی میز طی نامه‌ای به 6 تیم شرکت کننده در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر و دیگر باشگاه‌های فعال در تنیس روی میز از آنها خواست آمادگی خود را جهت حضور در فصل جدید مسابقات لیگ برتر به طور رسمی اعلام کنند، تا 25 مهرماه سه دوره مهلت ثبت‌نام برای تیم‌ها در نظر گرفته شد اما در پایان هیچ یک از آنها تعداد تیم‌های متقاضی به حد نصاب مورد نظر یعنی 6 تیم نرسید.

حضور تدریجی تیم‌ها طی سه مهلت تعیین شده
اولین مهلت ثبت‌نام از تیم‌های متقاضی حضور در لیگ برتر تا 31 مردادماه ادامه داشت اما این مهلت در حالی به پایان رسید که تنها دو تیم پتروشیمی بندرامام و همدان برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کرده بودند. همین موضوع باعث تمدید مهلت ثبت‌نام از تیم‌ها تا 20 شهریورماه شد.

دومین فرصت در نظر گرفته برای ثبت‎نام تیم‎ها هم در حالی به پایان رسید که تنها پتروشیمی نوری عسلویه و هیات اصفهان برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کرده بودند به همین دلیل و از آنجا که هنوز تعداد تیم‌های متقاضی شرکت در این رقابت‌ها به حد نصاب نرسیده، کمیته مسابقات اقدام به تمدید دوباره مهلت ثبت‌نام تیم‌ها تا 25 مهرماه کرد.

در جریان مهلت سوم و 35 روزه‌ای که برای اعلام آمادگی رسمی تیم‌ها در نظر گرفته شد، دو تیم ذوب آهن و دانشگاه آزاد به جمع متقاضیان حضور در مسابقات اضافه شدند. البته اصفهانی‌ها با 40 میلیون بدهی نسبت به شرکت در مسابقات اعلام آمادگی کردند، طوریکه رئیس سازمان لیگ فدراسیون تنیس روی میز تسویه حساب را شرط ثبت‌نام از آنها اعلام کرد. البته مسئولان تنیس روی میز اصفهان به غیر از اعلام آمادگی شفاهی هیچ اقدام دیگری انجام ندادند و اینگونه حضورشان را در مسابقات منتفی کردند.

در هر صورت سومین مهلت در نظر گرفته از سوی سازمان لیگ فدراسیون تنیس روی میز هم در حالی به پایان رسید که هنوز تعداد تیم‌های ثبت‌نام کرده به حد نصاب حداقلی مورد نظر نرسیده بود. با این حال این سازمان تصمیم گرفت زمانی را برای انجام هماهنگی و قرعه‌کشی لیگ برتر مشخص کند تا شاید به این واسطه تیم‌ها نسبت به ثبت‌نام رسمی اقدام کرده و هرچه زودتر مهیای شرکت در مسابقات شوند. 

انصراف اصفهان و حضور دو تیم جدید
در این فاصله و در حین مشخص کردن زمان مناسب برای قرعه‌کشی لیگ تنیس روی میز، دو تیم دیگر به جمع شرکت کنندگان در این مسابقات پیوستند. یکی به نمایندگی از مازندران که ظاهرا قرار است توسط رحمت عالمیان (پدر نوشاد و نیما عالمیان) هدایت شود و دیگر تیمی از تبریز که گفته می‌شود شهرام سربخشیان مسئولیت آن را بر عهده خواهد داشت.

اما در عین حال یکی از تیم‌هایی هم که حضور خود در لیگ برتر را تا حد زیادی قطعی کرده بود، از شرکت در مسابقات انصراف داد. اصفهان تیمی بود که قرار بود با نام هیات اصفهان در مسابقات امسال شرکت کند اما هفته گذشته این تیم هم کناره‌گیری خود را از شرکت در لیگ 92 اعلام کرد.

داریوش ضرغام‌پور در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: مسئول هیات تنیس روی میز اصفهان طی تماسی با فدراسیون اعلام کرد که اداره ورزش و جوانان استان به ما اجازه شرکت در مسابقات را نمی‌دهد و به همین دلیل قادر به حضور در مسابقات نیستند! در هر صورت مجبور شدیم این تیم را از فهرست متقاضیان کنار بگذاریم.

غیبت مدافع قهرمانی
در هر صورت تا به امروز که دو هفته از پایان سومین مهلت ثبت‌نام از تیم‌های متقاضی شرکت در لیگ تنیس روی میز گذشته حضور چهار تیم پتروشیمی بندرامام، پتروشیمی نوری عسلویه، همدان و دانشگاه آزاد قطعی است و قرار  است دو تیم تازه وارد از مازندران و تبریز هم در مسابقات شرکت داشته باشند اما هیچ خبری از بانک دی نشده و این یعنی غیبت مدافع عنوان قهرمانی در لیگ بیست و دوم.

بانک دی سال گذشته با سرمربیگری ابراهیم علیدخت در مسابقات لیگ تنیس روی میز شرکت کرد و در نخستین حضورش در این رقابت‌ها با در اختیار داشتن بازیکنی چون نوشاد عالمیان به عنوان قهرمانی دست یافت اما امسال هیچ اقدامی برای حضور دوباره در مسابقات و دفاع از عنوان قهرمانی‌اش نکرد در حالیکه مسئولان این تیم سال گذشته اینطور عنوان کردند که قصد داریم تیمداری در تنیس روی میز را ادامه دهیم.

بالاخره لیگ استارت می‌خورد
در هر صورت طبق برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ فدراسیون تنیس روی میز قرعه‌کشی فصل جدید مسابقات باشگاهی که بیست و دومین دوره آن محسوب می‌شود، روز شنبه برگزار خواهد شد. با برگزاری این مراسم استارت رسمی پینگ‌پنگی‌ها برای آغاز مسابقات امسال زده خواهد شد و بالاخره مشخص می‌شود رقابت‌هایی که قرار بود از اواخر شهریورماه آغاز شود، از چه زمان و با حضور چه تعداد و چه تیم‌هایی آغاز می‌شود و چگونه پیگیری خواهد شد.

"حال اگر نماینده یکی از تیم‎هایی که برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند، فردا در جلسه قرعه‌کشی حاضر نشود و اینگونه انصراف تیمش را اعلام کند تکلیف لیگ چه می‌شود. چون در این صورت تعداد شرکت کنندگان به حد نصاب مورد نظر یعنی 6 تیم نمی‌رسد"؟ رئیس سازمان لیگ در این رابطه به مهر گفت: فردا جلسه قرعه‌کشی لیگ برگزار می‌شود و زمان آغاز مسابقات هم مشخص خواهد شد حتی اگر تیمی انصراف دهد چون پیش از این هم سابقه برگزاری مسابقات با حضور پنج تیم را داشته‌ایم.

به گزارش مهر، مراسم قرعه‌کشی بیست و دومین دوره مسابقات لیگ تنیس روی میز ساعت 15 شنبه در محل فدراسیون تنیس روی میز برگزار خواهد شد.

کد خبر 2166510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha